Kaynaklar

Fizik Tedavi

Fizik tedavi nörolojik, ortopedik, pediatrik ve geriatrik hastaların olmazsa olmazıdır. Genel bir fizik tedavi hastasında germe egzersizleri, kuvvetlendirme egzersizleri, denge koordinasyon çalışmaları ve yardımcı ajanlar kullanılarak mevcut durumunda ilerleme hedeflenir. Yıllardır kullanılan bu genel fizik tedavi yöntemi birçok alanda etkili bir şekilde kullanılmaya günümüzde de devam edilmektedir. Evde fizik tedavi ise hastadan hiçbir ekipman talep etmeksizin, deneyimli ve uzman fizyoterapistlerimizin gerekli ekipmanları yanlarında getirerek hasta kişiye fizik tedavi uygulamasıdır.

Manuel Terapi

Manuel kelime anlamı  ‘’elle yapılan’’, Terapi ‘’ Tedavi etmek, iyileştirmek’’ olan Latince iki kelimenin birleşimiyle oluşan manuel terapi adından da anlaşılacağı gibi elle yapılan bir tedavi yöntemidir. Marmara Evde Fizik Tedavi olarak manuel terapi seanslarımızda manuel terapi sertifikası olan ve daha önce manuel terapi alanında çalışmış fizyoterapistlerimizlerle çalışmaktayız.

Manuel Terapi Hangi Hastalıklarda Kullanılır

• Bel Fıtığı
  • Boyun Fıtığı
  • Eklem Ağrıları
  • Kas Ağrıları
  • Yumuşak Doku Yaralanmaları
  • Fİbromiyalji
  • Miyofasial Ağrı Sendromu
  • Temporamandibuler Eklem Ağrısı

Gibi hastalıklarda kısa sürede etkin tedavi olarak kullanılır. Doğru yapılan manuel terapide ilk seanstan itibaren gözle görülür bir iyileşme olmaktadır. Fakat bu yöntem tecrübeli kişiler tarafından uygulanmalı, yanlış yapılan manuel terapi problemlerin artmasına sebep olabilir.

Kayropraksi

Kayropraksi kas-iskelet sistemindeki rahatsızlıklar terapistin – kayropraktist elini kullanarak manipülasyon-mobilizasyon yöntemleriyle düzeltmesidir. Kayropraksi ile omurganız normal anatomik durumuna getirilmeye çalışılır. Gergin yapılar ve sinirler rahatlatılır.

Kayropraksi Hangi Hastalıklarda Kullanılır?

• Bel Ağrısı
  • Siyatik
  • Bel Fıtığı
  • Boyun Fıtığı
  • Spor Yaralanmaları
  • Araç Kazaları
  • Travmalar
  • Artrit Ağrıları

gibi birçok alanda kullanılan Kayropraksi tüm dünyada kullanılan popüler tedavi yaklaşımlarındandır. Marmara Evde Fizik Tedavi olarak bünyemizde Master düzeyinde eğitimini Kayropraksi alanında tamamlamış kayropraktistler bulunmaktadır.

Osteopati

Osteopati herkesin yararlanabileceği birincil bir tedavi yaklaşımıdır. Çok geniş bir uygulama alanı vardır. Osteopatlar sinir-kas-iskelet sistemindeki problemleri bütüncül ve sorunun ana kaynağını hedefleyerek tedavi ederler. Osteopati osteopat adı verilen kişiler tarafından uygulanır.

Osteopat olmak için önce Tıp Fakültesi ya da Fizyoterapi ve Rehabilitasyon lisans bölümünü tamamlayıp daha sonra 5 yıllık osteopati eğitiminin tamamlanması gerekir. Özellikle çözülemeyen bir rahatsızlığınız varsa bir osteopata görünmenizde fayda vardır.

Elektroterapi

Elektroterapi yıllardır fizik tedavi alanında kullanılmaktadır. Teknolojinin gelişmesiyle elektroterapi cizhazları cebe girecek boyuta gelmiştir. Bu teknolojik gelişmeler elektroterapinin evde fizik tedavi alanında da kullanılmasına olanak sağlamıştır. Elektroterapinin etkilerini sayacak olursak:

• TENS ile ağrı kesici etkisi
  • Galvanik akım ile felç ve denerse kas çalıştırma
  • Normal Kas Kuvvetlendirme
  • Lenfödem tedavisinde dolaşımı arttırma
  • Masaj Etkisi

Marmara Evde Fizik Tedavi olarak en iyi fizik tedaviyi sizlere ulaştırmak adına son teknoloji elektroterapi cihazları fizik tedavi seanslarımızda kullanmaktayız.

Kuru İğneleme

Kuru iğneleme yönteminin geçmişi antik Çin tıbbına dayanmaktadır. Çin’de yüz yıllardır uygulanan bu yöntem günümüzde steril akupunktur iğneleriyle uygulanmaktadır. Fizik tedavinin tamamlayıcı yaklaşımlarından olan kuru iğneleme fibromiyalji, miyofasiyal ağrı sendromu ve tetik noktalar gibi problemlerde ve sinir yaralanmaları ve felç gibi hastalıklarda his-hareket kaybı olan sinparamize bölgelerin iyileşmesinde kullanılır.

Marmara Evde Fizik Tedavi olarak kuru iğne tedavisi uygulama yetkisi olan kişiler tarafından uygulamaktayız.

Bantlama

Bantlama teknikleri hastalıklara göre farklılık gösterir. Destek vermek veya immobilize etmek için rijit bantlama yapıldığı gibi, uyarı ve destek amaçlı kinezyolojik bantalama yapılmaktadır. Bantlama yapmak iyi bir anatomi ve kinezyolojik bilgi gerektirmektedir. Bantlama teknikleri iyi bir tedavi edici yöntem olmasıyla birlikte, koruyucu fizik tedavinin de önemli bir parçasıdır.

Kinezyolojik bant kasın yapısını taklit ederek yapıya destek vererek, eklem ve yapılara binen yükü hafifletir. Ağrıyı azaltmak için de yaygın olarak kullanılır ekibimizdeki tüm fizyoterapistler ayrıca bantlama sertifikasyon kurslarından eğitim almış uzmanlardır.

Klinik Pilates

Klinik Pilates 20. Yüzyılın başlarında alternatif fizik tedavi egzersizi olarak Joseph Pilates tarafından Almanya’da geliştirilmiştir. Klinik Pilates tedavisinde esneklik, güç, nefes kontrolü, core stabilizasyonu, denge ve koordinasyon hedeflenir. Reformer gibi aletlerin yanında pilates topu, direnç lastikleri, denge ve ağırlık toplarıyla iyi bir pilates sertifikalı fizyoterapist sayesinde açık – kapalı her yerde uygulaması mümkündür.

Klinik pilates normal pilatese göre sakatlanma oranınızı sıfırlar ve sorunlarınıza yöneliktir. Postür bozuklukları, denge problemleri gibi birçok alanda etkin sonuclar veren klinik pilates Marmara Evde Fizik Tedavi ile evinize geliyor.

Klinik – Medikal Masaj

Klinik masaj medikal probleminizi hedefleyerek yapılan masajdır, içerisinde klasik masaj (isveç masajı)‘nın yanında tetik nokta masajı, yumuşak doku gevşetmeleri gibi kaslarınızın iyileşme ve rahatlamasını sağlayacak yöntemler vardır. Sadece klinik masaj eğitimini almış, vücut anatomisine hakim kişiler tarafından uygulanabilen bir yöntemdir.

Klinik masaj dolaşımınızın artmasını sağlar, geçmeyen ağrılarınızı hafifletir, sporcuların sakatlanma riskini düşürür. Probleminize yönelik bir masajdır. Terapistimiz sorununuzu ortadan kaldırmayı hedefler.

• Fibromyalji – Ağrılı tetik noktalar
  • Kas spazmları
  • Kanser
  • Bel – Boyun Ağrıları
  • Uyku problemleri
  • Felç-İnme
  • Artrit
  • Yüksek Tansiyon

Marmara fizik tedavi olarak hastanelerde bulmakta zorlanacağınız medikal masaj hizmetini alanında uzman fizyoterapistlerimizle sizlere getiriyoruz.

Lenfödem Rehabilitasyonu

Lenfödem kol ve bacaklarda hacim ve ağırlığı arttırak, büyük sorunlara davetiye çıkarabilir. Tedavisi için bu alanda uzman bir fizyoterapistle çalışılmalıdır. Kompeks boşaltıcı tedavi uygulanır. Tedavinin içindeki manuel lenf drenajı yöntemi manuel terapinin lenf ödem sorunu için özelleşmiş hali diyebiliriz bu terapiyle lenf sisteminin aktive edilmesi amaçlanır.

Lenf-Ödem masajı, kompresyon tedavisi, egzersizler, deri bakımı tedavisinde kullanılır. Marmara fizik tedavi fizyoterapistleri ile dolaşımınızı arttırarak, kalp damar hastalıkları ve üzerinizdeki olumsuz etkilerini azaltın.

Bobath Rehabilitasyonu

Batılı toplumlarda merkezi sinir sistemi hasarlarında, inme rehabilitasyonunda en çok kullanılan tedavi yöntemidir. Bobath yöntemi çeşitli prensiplere göre oluşturulmuştur ve fizyoterapistler tarafından uygulanır.

Sensomotor yolları yeniden oluşturarak eski normal yapısına döndürmek için kullanılır. Beynin aldığı nörolojik hasardan sonra kendinde oluşan değişikliğe en hızlı şekilde adapte olması sağlanır. Bobath rehabilitasyonu ile hastanın kas sertliğinin ve gevşekliğinin normal seviyesine gelmesi sağlanır, fonksiyonel çalışılarak günlük yaşamda yapılan aktivitelerin yapılabilmesine ve özgürlüğünü kazanmasına yardım edilir.

Bünyemizde bulunan fizyoterapistlerimiz bobath rehabilitasyonunu felç, beyin içi kanamaları, omurilik yaralanmalarında başarıyla uygulamakta ve güzel sonuçlar almaktadırlar.