Evde Fizik Tedavi Hareketleri

Evde Fizik Tedavi Hareketleri, hareket zorluğu çeken ya da belli bir yaşın üzerine çıkan hastaların yaşam alanlarında iyileşmesini amaçlar. Hastanın koşullarına göre belirlenen bir tedavi yöntemi ile gerçekleşen evde fizik tedavi, kısa sürede çok olumlu sonuçlar verir. Marmara Fizik Tedavi, uzman ve tecrübeli fizyoterapistleri ile olumsuzluk doğurabilecek tüm etkenleri bertaraf ederek fizik tedavi hizmetini evinize getirmektedir.

Evde Fizik Tedavi Hareketleri Nelerdir?

Hastalar tarafından en çok merak edilen konulardan biri de fizik tedavi hareketlerinin neler olduğudur. Ancak her hastanın özel bir hikayesi olduğundan genel geçer bilgilerle hareket edilmemelidir. Sadece alanında uzman fizyoterapistler eşliğinde veya onların tavsiyeleriyle tedavi süreci geçirilmelidir.

Fizik tedavi ve rehabilitasyon, pek çok hastanın eski sağlığına kavuşmasını sağlamaktadır. Bir destek hizmeti olan fizik tedavi, uygun şartlarda yapıldığında daha iyi sonuçlar vermektedir. Özellikle evde uzman fizyoterapistler tarafından yapılan uygulamalar, hastanın kısa bir süre içerisinde eski aktivitesini kazanmasına yardımcı olmaktadır.

Evde fizik tedavi hizmeti ile iyileşme süreci kısalmakta, hastanın olumsuz olarak etkilenebileceği tüm etkenler ortadan kaldırılmaktadır. Bu yüzden evde fizik tedavi, günümüzde pek çok hasta için gerçek bir tercih sebebi olmaktadır.

Evde Fizik Tedavi Uygulamaları

Ev ortamında gerçekleşen fizik tedavi uygulamaları ile hasta, hastaneye gitme zorunluluğundan kurtulmaktadır. Özellikle İstanbul ve Bursa gibi büyük şehirlerde hastaneden randevu almak ve hastaneye ulaşmak ciddi bir sorundur. Özel araçla bile pek çok zahmete katlanmanız gerekmektedir. Evde fizik tedavi ile hasta hiçbir zorluğa katlanmadan tedavi edilmekte, belirlenen programın sonunda sağlığına kavuşabilmektedir. Bu uygulama çeşidi, aynı zamanda tedavi sürecini kısaltmaktadır. Çünkü hasta, sağlık tesisine giderken yapmak zorunda kalacağı fiziksel aktiviteyi iyileşmesi için yapmaktadır.

Evde Fizik Tedavi Uygulamalarının Sağladığı Yararlar

Evde fizik tedavi hizmeti hareket kabiliyeti azalan hastaların tedavisinde oldukça iyi sonuçlar vermektedir. Hastanedeki ortamı eve getiren Fizyobul’un ev ortamında sunduğu hizmetin şu yararları vardır:

• Hijyen ve konfor evde maksimum düzeyde sağlanır. Hasta herhangi bir enfeksiyon kapmaz.
  • Hasta, randevu zorluğu yaşama ve sıra beklemez.
  • Güvenlik ve rahatlık duygusu üst düzeyde yaşanır.
  • Hastalığın durumuna ve seyrine göre özel bir ortam hazırlanır.
  • Hasta ve hasta yakınları için oldukça pratik bir uygulamadır.
  • İyileşme süreci olabildiğince hızlanır.

Evde Fizik Tedaviden Yararlanabilecek Hastalıklar Nelerdir?

Evde yapılan fizik tedavi hizmeti, felçli hastalara, omurilik rahatsızlıkları olanlara, Parkinson, MS gibi nörolojik rahatsızlıkları olanlara, yürüme zorluğu çeken hastalara (kalça kırıklığı olan, kalça ve diz protezi kullanan hastalara), bel ağrısı çeken hastalara, boyun ve bel tutulmasından şikayet edenlere, sırt ağrıları olanlara ve bel fıtığı tedavisi görenlere uygulanmaktadır.

Evde Fizik Tedavi Hareketleri

Evde Fizik Tedavide Hangi Cihazlar Kullanılır?

Evde fizik tedavi hizmeti için pek çok cihaz kullanılmaktadır. Bu manada hastane kullanılan cihazların tümü ev ortamına dahil edilmektedir.  Hastanın rahatsızlığına göre tüm ihtiyaç duyulan cihazlar mobil olarak taşınabilmektedir. İstanbul’un her ilçesinde olduğu gibi başta Bursa, Ankara, Kocaeli olmak üzere Türkiye genelinde hizmet veren Marmara Fizik Tedavi, ulaşım ve randevu sorunu yaşatmadan hizmet vermektedir. Hastanede kullanılan ekipmanlar ile evde fizik tedavi hizmeti sunan fizik tedavi uzmanlarımız;

• Ayak ağırlık materyalleri
  • Egzersiz lastik ve diğer ekipmanları
  • Kas stimülasyon cihazı
  • Yürüme simülasyonu (walker)
  • Plates topu
  • Tens elektrodları
  • Ağrı-sızı bantları

gibi cihaz ve ekipmanları kullanmaktadır.

Evde Fizik Tedavi Yöntemleri

Kullanılan çağdaş bilimsel yöntemler sayesinde pek çok hastanın sağlığına kavuşması temin edilmiştir. Bu bağlamda aşağıdaki fizik tedavi metotları tedavi esnasın kullanılmaktadır.

• Manuel Terapi
  • Sıcak ve Soğuk Uygulamalar
  • Elektroterapi
  • Egzersiz
  • Bantlama
  • Ultrason
  • Hidroterapi
  • Magnetoterapi
  • Tecar Terapi
  • Lazer Terapi

Evde fizik tedavi hizmeti ile konfor ve huzuru birlikte yaşamanızı sağlayan Marmara Fizik Tedavi, uzman kadrosu ile hizmet vermektedir. İletişim numaralarımızı arayarak bilgi alabilir, randevu alarak evde fizik tedavi hizmetlerimizden yararlanabilirsiniz.