Eve Gelen Fizyoterapistler

Eve gelen fizyoterapistler tedavi sürecinde evden çıkamayacak durumda olan hastalar için büyük avantajlar sağlıyor. Fizik tedavi uygulamalarının alanında uzman fizyoterapistler tarafından gerçekleştirilmesi, tedavi sürecinin olumlu sonuçlanmasında en büyük etkenlerden bir tanesidir.

Eve gelen fizyoterapistler genel olarak fizik tedavi uygulamalarına ihtiyacı olan ancak evden çıkamayan hastalar için hizmet vermektedir. Bu tedavi türünde fizyoterapistler tedaviyi direkt olarak hastanın evinde tamamlar ve gerekli olmadıkça seanslar klinikte gerçekleştirilmez. Ancak özellikle pandemi sürecinde toplu ulaşım kullanmak istemeyen, dış ortamda çok fazla kişi ile aynı fiziki ortamı paylaşmayı riskli gören herkes için evde fizik tedavi avantajlı bir tedavi çözümüdür.

Eve Gelen Fizyoterapistler ile Tedavi Süreci

Fizik tedavi uygulamaları, kasların günlük işlevini yerine getirir hale getirilmesinde en büyük rollerden bir tanesini oynuyor. Yürüme kabiliyetinin geri kazanılması, motor becerilerinin gelişmesi ve kasların yeniden eğitilmesi gibi temel amaçlar da fizik tedavi uygulamalarının kapsamındadır.

Fizyoterapistler  çeşitli sakatlık, hastalık, yaralanma ve yaşa bağlı olarak ortaya çıkan fiziksel hastalıkların tedavisini uygulayarak hastaların hareket kabiliyetinde iyileştirmeler sağlar. Masaj gibi terapilerin yanı sıra terapötik egzersizler ve gerekli görülen durumlarda elektroterapi de uygulanabilir.

Fizik Tedavi Hangi Ağrılara Yardımcı Olur?

Fizyoterapistler tarafından planlanan egzersiz ve çeşitli uygulamaların eksiksiz şekilde uygulanması bel ağrılarının giderilmesine yardımcı olmaktadır. Belirlenen egzersiz ve seans süresinin altına inilmemesi, tedavi programından sapılmaması bu noktada büyük önem taşıyor. Hastanın tüm egzersizleri yeteri kadar uygulamaması ya da programını aksatması gibi durumlarda tedavi olumsuz sonuçlanmaktadır.

Evde Fizik Tedavi

Bel ve sırt ağrısı çeken hastalar, ameliyat ve çeşitli tedaviler görmeden önce fizik tedaviye yönlendirilir. Hastanın bel ve sırt ağrılarını azaltmak, gelecekte oluşabilecek bel ve sırt hastalıklarının önüne geçmek ve bölgedeki kas fonksiyonlarını düzenlemek için hastalara 4 haftalık fizik tedavi programı uygulanmaktadır.

• Fizik tedavi programları birkaç haftalık seanslar şeklinde düzenlenmektedir.
  • Seanslar hastanın şikayetlerine, uygulama yapılacak bölgeye ve ağrıların şiddetine bağlı olarak değişiklik göstermektedir. Ancak genel olarak yumuşak dokuların iyileşme süreci 6 ile 8 hafta arasında sürmektedir.
  • Fizik tedavi uygulamalarının seansları da doku iyileşme süreci ile aynı sürede tamamlanmaktadır. Fizik tedavide uygulanan her seans yaklaşık 1 saat ile 1,5 saat arasında sürmektedir. Ancak ilk uygulanan seans genellikle 30 dakika ile 1 saat aralığında sürer.
  • Seans sürelerini arttırmak veya azaltmak hastanın mevcut durumuna istinaden değerlendirilebiliyor.