Omuzda Kas Yırtılması Fizik Tedavi

Omuzda kas yırtılması fizik tedavi, çeşitli sebeplerle omuzlarında kas yırtığı meydana gelen insanlara uygulanır. Tedavinin amacı, bu sorunu olabilecek en kısa sürede halletmektir.

Omuzda kas yırtılması fizik tedavi, hastalara ev şartlarında uygulanan bir yöntemdir. Amaç, kişide kas yırtıklarını ve bu durumun getirmiş olduğu sorunları ortadan kaldırmaktır. Kliniğe gelemeyecek olan veya evde hizmet almak isteyen herkes bu hizmetten yararlanabilir.

Omuzda Kas Yırtılmasına Neler Sebep Olabilir?

Omuzda kas yırtığı, rotator cuff (rotator manşet) isimli kas grubunda meydana gelen yırtıklardır. Bu kas grubu omuzda hareketi sağladığı için yırtılması durumunda kişiye eziyet olabilmektedir. Rotator cuff kas grubu, iki ana nedenden birine bağlı olarak yırtılabilir. Bu ana nedenler şunlardır:

• Akut (Birden Gelişen) Yırtılma: Genellikle orta yaştaki kişilerde görülür. Açık durumdaki elin üzerine düşme, fazla ağır yük kaldırmaya çalışma esnasında kas yırtılması durumuyla karşılaşılabilir.
  • Dejeneratif (Yavaş Gelişen) Yırtılma: Akut yırtılmaya göre daha sık görülür. İleri yaştaki bireylerde daha sık meydana gelir. Yaşlanmaya veya rotator manşet grubunda uzun vadede gelişen bozulmalara bağlıdır. Kasın uzun vadede çok zorlanması, yaşlanmaya bağlı olarak omuz bölgesindeki kan akımının azalması başlıca sebeplerindendir. Kası kemiğe bağlayan yapının (tendon) zamanla incelmesi, yavaş yavaş önce kısmen sonra da tamamen kopmasıyla sonuçlanabilir. Tedavi olmayan hastalarda kemik ve kaslarda yapısal olarak bozukluklara sebep olur. Günlük yaşamı oldukça olumsuz etkileyen bir durumdur.

Omuzda Kas Yırtılması Fizik Tedavi Hizmeti

Evde fizik tedavi uygulaması, kas yırtılması geçirmiş veya geçirmekte olan insanlara yapılır. Koruyucu ve güçlendirici bir hizmettir. Ortalama 1-1,5 saat süren seansların düzenli bir şekilde uygulanmasıyla oldukça olumlu sonuçlar elde edilebilir. İyileşme süresi, kişinin fiziksel özelliklerine göre değişiklik gösterebilir. Genellikle en iyi sonuçlar, haftada 3 veya 4 seans uygulanarak elde edilir. Bu hizmet, şu an için sağlık sigortası kapmasına girmemektedir. Detaylı bilgi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Rotator Manşet Yırtığı Nasıl Anlaşılır?

En önemli belirti ağrı oluşumudur. Bu ağrı, kolu yukarı kaldırırken oluşur; omzun dış yanından kolun ortalarına kadar ilerler. Diğer bir belirti ise kolu yukarı veya yana kaldırma esnasında güçsüzlük yaşamaktır. Bu belirtilere sahip insanlarda, kas yırtıkları veya çeşitli rahatsızlıklar görülebilir.