Sırt Ağrısı Fizik Tedavi

Sırt ağrısı fizik tedavi, çeşitli nedenlerle sırt ağrısından şikayetçi olan kişiler için hem rahatlatıcı hem de tedaviye yardımcı bir uygulamadır. Tedavi sayesinde kişiler, sırt ağrılarından yüksek oranda kurtulabilmektedir.

Yerinde sırt ağrısı fizik tedavi hizmeti, kliniğe gelemeyecek durumda olan veya evinde fizik tedavi almak isteyen herkese uygulanabilir. Sırt ağrısının sebepleri ve buna bağlı olarak da sırt ağrısı, güvenilir ve doğru bir şekilde bu tedaviyle ortadan kaldırılmaya çalışılır.

Sırt Ağrısı Neden Olur?

Sırt ağrıları genellikle kasların, gerilmeleri sonucu sinirlere baskı yapmalarıyla ortaya çıkar. Sırt bölgesinde oluşan ağrılara birçok etken sebep olabilmektedir:

• Kambur duruşla oturmak veya yürümek
  • Rahat edilemeyen bir zeminde uyumak
  • Uzun süre ayakta durmak
  • Eğik pozisyonda fazla beklemek
  • Uzun süreli hareketsizlik
  • Uyku bozuklukları
  • İç hastalıklara bağlı nedenler

Sırt ağrısına çok farklı etkenler neden olabildiği için bu etkenin saptanması, sağlık açısından büyük önem taşımaktadır. Özellikle 6-12 aydan da uzun süreli sırt ağrıları, sağlığı ciddi derecede kötü etkileyen rahatsızlıkların belirtisi olabilmektedir. Bu gibi durumlarda gerekli tetkikleri yaptırmak önemlidir. Kas ve eklemlerden kaynaklı sırt ağrıları, genellikle fizik tedavi uygulaması ile iyileştirilebilir. Tedavi sonrasında kişiler, ağrılarından kurtulur ve bu sayede yaşam kaliteleri artar.

Evde Fizik Tedavi

Evde Sırt Ağrısı Fizik Tedavi

Sırt ağrıları yaşan insanlar için evde fizik tedavi uygulaması mümkündür. Düzenli aralıklarla yapılan, 1-1,5 saat arası süren seanslarla kişilerin ağrıları en aza indirilerek ortadan kaldırılmaya çalışılır. Haftalık ideal seans sayısı, 2-3 seanstır. Tedavi sonucunda iyileşme, kişinin fiziksel özelliklerine göre değişiklik gösterebilmektedir. Tedavi sağlık sigortası tarafından karşılanmamaktadır. Merak ettikleriniz için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Sırt Ağrısı Nasıl Önlenir?

Sırt ağrısı oluştuktan sonra fizik tedavi veya diğer çeşitli tedavi yöntemleri uygulanır. Ancak sırt ağrılarının oluşmasını engellemek mümkündür. Bu amaçla uygulanabilecek bazı önlemler şunlardır:

• Düzenli ve sağlıklı beslenerek ideal kiloya kavuşmak. Böylece vücut, fazla yük taşımak zorunluluğundan kurtulur
  • Elinizden geldiğince dik durmaya çalışın. Kambur duruş, sırt ağrısının en sık sebeplerindendir.
  • D vitamini eksikliğinden kaçının.
  • Kadınlarda göğüsleri destekleyici sutyenler kullanılması, sırt ağrılarını önleyecektir.
  • Düzenli egzersiz yapabilirsiniz. Böylece kaslardan kaynaklanan ağrılar son bulabilir, aynı zamanda duruşunuz da düzelir.