Sırt Fıtığı Fizik Tedavi

Sırtta meydana gelen ve günlük yaşam kalitesini düşüren belirtiler ile ortaya çıkan sırt fıtığı fizik tedavi uygulamaları kullanılarak çözümlenebilmektedir. Vakit kaybetmeden tedavi edilmesi gereken sırt fıtığı, tedavi edilmediği takdirde telafisi zor olan sonuçlar doğurabilir.

Bel fıtığına göre daha az rastlanan sırt fıtığı, birtakım dejeneratif değişiklikler ile ani bir travma şeklinde ortaya çıkar. Sırttaki fıtık, hayat kalitesini etkilemekte, iş yaşamında ve sosyal yaşamdaki hareket kabiliyetini azaltmaktadır. Sırt fıtığı fizik tedavi sayesinde ortadan kaldırılır ve kişi sosyal hayatını eskisi gibi sürdürebilir.

Sırt Fıtığının Belirtileri Nelerdir?

Omurilik kanalının içinden omurilik ve sinirler geçer ve bu bölge üst üste kemiklerden oluşur. Kıvrımlı ve ince bir boru şeklinde olan omurilik kanalı, eğer boyun ve sırt kısmında azalırsa daralmış olan kanalın içerisinden geçen omurilik ve sinirler sıkışabilmektedir. Böyle bir durum söz konusu olursa şu belirtiler ortaya çıkabilir:

• Uyuşma
  • Karıncalanma
  • Yürürken yaşanan problemler ve durma isteği
  • Boyun, sırt ve kol bölgelerinde ağrı ve güçsüzlük
  • Küçük ve büyük tuvaletlerde kontrol zorluğu
  • Kol ve bacaklarda his ve kuvvet kaybı
  • Cinsel işlevlerdeki olumsuzluklar
  • Yan tarafa eğilirken göğüs bölgesinde ağrı

Bazı durumlarda ağrı gibi şikayetler bulunmayabilir. Böyle durumlarda demyelinizasyon isimli tanısal çalışma yapılır. Sırt fıtığı ilerlediyse gövdede ve bacaklarda his kaybı meydana gelebilir, hatta felce kadar gidebilecek sorunlar ortaya çıkabilir. Ayrıca zaman içerisinde bacak kaslarında incelme ve erime gibi durumlar ile karşılaşılabilir.

Sırt Fıtığı Fizik Tedavi

Bel Fıtığı Fizik Tedavi

Sırt Fıtığı Teşhisi

Sırt fıtığı teşhisinde göğüs ve karındaki hastalıklar dikkate alınarak teşhis konulmalıdır. Kalp, böbrek hastalıkları ile tümör ve iç organlardaki hastalıklar dikkate alınmalıdır. Manyetik rezonans (MR) sırt fıtığı teşhislerinde kullanılan bir cihazdır.

Sırt Fıtığı Tedavisi

Sırt fıtığı rahatsızlıklarında fizik tedavinin yanı sıra cerrahi olmayan tedavi yöntemleri kullanılabilir. Bu tedaviler rahatsızlığı çözümlemiyorsa cerrahi bir operasyon yapılıp hasta tedavi edilebilir. Cerrahi işlem yapılması gerekiyorsa geciktirilmemelidir. İşlemin erken yapılması hastanın daha kısa sürede iyileşmesine katkıda bulunur. Bu tedavi seçeneklerinden biri ya da birkaçı gerekiyorsa ve hasta tedaviyi geciktiriyorsa sinirler üzerinde baskı artar ve sorun daha da içinden çıkılmaz bir hal alır.

Fizik Tedavi Fıtığı Geçirir Mi?

Sırt Fıtığı Ameliyatı

Sırt fıtığı ameliyatlarında sağlıklı bir ortam oluşturulması lazımdır. Mikro teknik yöntemi, ameliyatın güvenliğini artırmakta ve farklı avantajlar sağlamaktadır. Özel bir ameliyat olduğu için mümkün olduğu kadar hassas davranılmalıdır. Çünkü sinirler zarar görebilir, bu da daha farklı problemlere neden olabilir. Sırt fıtığı ameliyatı sorunun çözümü için fizik tedaviden gereken yanıt alınamıyorsa oldukça iyi bir yöntemdir. Ameliyatın neticesinde sorun azalır ve hasta iyileşmeye başlar. Başarılı bir operasyonun ardından hasta, hastanede yatmadan taburcu edilebilmektedir. Ancak sırt fıtığı vakalarında fizik tedavi yöntemleri hastalığın tadavisinde etkili olacak ise ameliyatı sonraki bir tercih olarak düşünülmektedir.