Bel Ağrısı Fizik Tedavi

Günümüzde insanların çok fazla şikayette bulunduğu akut bel ağrısı fizik tedavi yöntemlerinin yardımı ile giderilmektedir. Bel travmaları ve ağır kaldırma gibi fiiller, omurlar arasındaki segmentlerdeki fonksiyon kayıpları ile faset eklem sorunlarına neden olabilir.

Bel ağrısı, omurga kaynaklı olmayan nedenlerden dolayı da meydana gelebilir, bu durumda bel fıtığı teşhisi muhtemeldir. Vücudun anatomik yapısında bel omurgalarının oldukça önemli bir yeri vardır. Bunda dolayı oturuş şeklinize, hareket yoğunluğunuza ve yaptığınız işe bağlı olarak bel ağrısı çekebilirsiniz. Bel ağrısı fizik tedavi cerrahi olmayan yöntemler arasında oldukça önemli bir paya sahiptir.

Bel Ağrısı Fizik Tedavi

Bel ağrısı çekenlere uygulanan fizik tedavi ve rehabilitasyon, ağrı şikayetini ciddi oranda azaltır. Kas gerilimi şikayeti olanların problemlerinin çözülmesini sağlayan fizik tedavi, beldeki ve bacaklardaki fonksiyon kayıpları giderir. Fizik tedavi alan kişi dinlendikten sonra günlük hayatına  tavsiye edilen egzersizleri yapmak şartıyla başlayabilir. Tabii ki tedavi her hasta için aynı derece etkili değildir. Bireysel olarak yapılan programlar, kişinin rahatsızlığının derecesine göre şekillenir.

Bel Fıtığı Belirtileri

Bel ağrısı çekip de fizik tedavi alan hastalar için birinci derecedeki amaç, rahatsızlığın kronikleşmesini önlemektir. Fizik tedavi ve rehabilitasyon çalışmaları, bel ağrısının sürekli bir hal almasını engeller. Teşhisi konan bel ağrısı şikayeti, başlanan tedavi planı ile ortadan kalkar.

Omurga Kaynaklı Bel Ağrısı

Kök basısıyla bel ağrısı oluşabilir. Fıtıklaşan diskten kaynaklanan ve sıkışmış sinirin bacak yol açmasıyla ortaya çıkan durumlara siyatik ağrısı da denir. Bunlar uyuşmaya ve hareket bozukluğuna neden olabilir. Ofis çalışanlarının en fazla karşılaştığı miyofasyal ağrı, uygun olmayan duruştan ve oturma biçiminden kaynaklanır. Miyofasyal ağrıda belde ve bacağın farklı bölgelerinde ağrı hissedilir. Kanal darlığı da bel ağrısına yol açabilir. Bacağa giden sinir köklerinin ya da omuriliğin bulunduğu kemik boşluklarında sıkışmaların meydana gelmesiyle bel ağrısı olabilir. Böyle bir sorun, yürüme mesafelerini kısaltır, bel ve bacakta uyuşma ve ağırlık hissine yol açar. Bel fıtığı tedavisi veya farklı bir tedaviye başlanılmadan önce hasta şikayetlerine göre tetkikler yapılmalıdır.

Bel Ağrısında Fizik Tedavi Aşamaları

Bel ağrısı sorunlarının tedavisinde uygulama öncesi 4 aşama kaydedilir:

• Hikaye alma, hastanın şikayetlerini dinleme
  • MR, EEG gibi klinik testlerin kontrolü
  • Fiziki muayene ile hastanın durumunu tanımlama
  • Fizik spesifik tesler ile hastanın hareket kabiliyetini belirleme

Bu aşamaların ardından elde edilen bulgulara göre tedavi sürecine başlanır. İlk aşamada çözülmesi gereken en önemli şey, ödem tedavisidir. Ödem tedavisinden sona istirahat, ilaç tedavisi, buz uygulaması ve fizik tedavi uygulamaları yapılır. Bu aşamada amaç ödem ve enflamasyonun giderilmesidir. Vücudun esneklik ve kuvvet kazanması ikinci aşamada çok fazla üzerinde durulan husustur. Bu programlar sayesinde hasta eski hayatına döndürülmeye çalışılır. Son aşamada uygulanan fitness, tedavinin ilk iki aşamasındaki kazanımları korumak ve bel ağrılarının tekrarlanmasını önlemek amacıyla gerçekleştirilir. Böylece genel vücut mekaniği ve dayanıklılık en üst noktaya taşınmış olur.