Bel Fıtığı Fizik Tedavi

Bel fıtığı fizik tedavi ile önemli ölçüde iyileşme kaydedilebilen ve hastanın ağrılarının dindirilebildiği bir rahatsızlıktır. Tanısı konulan bel fıtığı, eğer ciddi boyutlarda rahatsızlık vermiyorsa ameliyat ikinci planda tutulur, birtakım fizik tedavi yöntemleri ile hastanın şikayetlerinde azalma olup olmadığı gözlemlenir.

Yük kaldıramama, yürürken zorluk yaşama, sürekli olarak ağrı çekme ve eğilip kalkarken zorlanma gibi belirtiler ile başlayan bel fıtığı fizik tedavi ve rehabilitasyon uygulamalarının yardımıyla iyileştirilebilir. Omurgalar arasındaki kıkırdak yapının omurilik kanalına doğru balon şeklinde bir çıkıntı oluşturup sinirlere baskı yapması ile başlayan bel fıtığı, hayati fonksiyonların yerine getirilmesini engellemektedir.

Bel Fıtığı Fizik Tedavi Uygulamaları

Bel fıtığı tedavisinde farklı metotlar uygulanmaktadır. Bel fıtığı tanısı konulduktan sonra kullanılan ilaçlar tedavinin ilk basamağıdır. İlaçların yanı sıra hastaya istirahat da önerilir. İstirahat, hastalığın ilerlemesini önlemek içindir. Hastaya ilk günlerde başka önerilerde de bulunulur. İstirahatin yanında 20-25 dakika süren ve 2 saatlik aralar ile yapılan soğuk uygulamalar, bir çeşit ön fizik tedavi ve rehabilitasyon uygulamasıdır. Bu uygulama ev ortamında, günde birkaç kez yapılmalıdır. Bu uygulamaların ardından yapılacak başka fizik tedavi uygulamaları da vardır. Akut döneminden sonra sıcak uygulamalara başlanabilir. Hasta, bunu tek başına yapabilir ancak isterse soğuk uygulamaya da devam edebilir. Ön fizik tedavi uygulamasının ardından eğer hastada bir iyileşme söz konusu olmuyorsa faklı fizik tedavi metotlarına başvurmak mümkündür.  İkinci aşamadaki fizik tedavi yöntemleri, bel fıtığının ilerlemesini önlediği gibi hastalığın iyileşmesini de sağlar.

Fıtık Fizik Tedavi Uygulamasında Yan Etki Var mıdır?

Bel fıtığı için yapılan fizyoterapi uygulamasının herhangi bir yan etkisi bulunmamaktadır. Ancak bazı hastalar, fizik tedavinin ilk safhalarında hafif ağrılar hissettiklerini ifade etmişlerdir. Bunun bilimsel bir açıklaması bulunmamaktadır. Bel fıtığı tedavisinde fizyoterapi uygulaması süresince ilaç uygulamalarının da yardımıyla hasta sağlığına kavuşacaktır.

Bel Ağrısı Fizik Tedavi

Fizik Tedavinin Etkisi Ne Zaman Başlar?

Fizik tedavi uygulamasının bel fıtığı tedavisindeki etkisi, uygulamadan sonraki ilk haftanın sonunda görülür. Ağırlar bu dönemde azalmaya başlar. 2 hafta içerisinde şikayetler giderek azalır. Ancak ağrılarda artış varsa hastanın durumu yeniden değerlendirilmelidir ve tedavi yeni duruma göre planlanmalıdır.

Bel Fıtığı Fizik Tedavi

Bel Fıtığı Tedavisinin Yapılış Şekli

Bel fıtığı için yapılan fizyoterapi uygulaması bütüncül bir uygulamadır. İlk aşamada;

• Soğuk ve sıcak uygulamalar
  • Ödem ve spazmların çözülmesi
  • Kanlanma ve dokunun beslenmesini sağlayan uygulamalar

yapılır. Bu uygulamalar ile ağırların azalması sağlanır. Ardından birtakım koruma yöntemleri ile hastanın daha da iyileşmesi temin edilir. Kasların kuvvetlendirilmesi bu noktada çok önemlidir. Bunun için hastaya bazı egzersizler öğretilir ve uygulatılır. Bu uygulamaların ardından da hasta spor yapmalı, karın ve sırt kaslarını kuvvetlendirmelidir.

Ne Tür Egzersizler Yapılması Uygundur?

Bel fıtığı tedavisinde fizik tedavi oldukça önemlidir. Fizik tedavi uygulamalarının iyi neticeler vermesi için de birtakım egzersizlerin yapılması lazımdır:

• Karın ve sırt kaslarını kuvvetlendiren, kas kasılmalarını önleyen germe hareketleri
  • Yüzme
  • Yürüyüş
  • Bisiklete binme
  • Pilates

Bel Fıtığının Tedavisinde Doğru Olduğu Zannedilen Hususlar Nelerdir?

Günümüzde pek çok kişinin mustarip olduğu bel fıtığı konusunda yanlış bilinen birtakım hususlar bulunmaktadır. Bunlar, kulaktan kulağa yayılarak doğru olarak kabul edilmektedir. Doğru bilinen yanlış bilgiler şunlardır:

• Bel fıtığının ameliyat ile geçmez.
  • Bel fıtığının iyileşmez.
  • Bel fıtığı kilolu insanlarda daha fazla görülmez.
  • Bel fıtığı rahatsızlığını yaşayanlar fazla hareket etmemeli ve dinlenmelidir.
  • Bel fıtığı yaşayanlar korse kullanmalıdır.
  • Bel çektirme ve bardak çekme bel fıtığına iyi gelir.

Tıbba güvenilmeli ve halkın arasında dolaşan bu yanlış bilgilere itibar edilmemelidir. Eğer bel fıtığına tıbbi bir tedavi ile yaklaşılmazsa daha olumsuz sonuçlarla karşılaşılabilir. Marmara Fizik Tedavi, Bel Fıtığı Tedavisi gibi hasta dostu uygulamaların çok daha olumlu sonuçlandığı süreçler için evde fizik tedavi hizmeti vermektedir. Tedavi ücretleri ve uygulamalarımız hakkında detaylı bilgi almak için bizi arayabilirsiniz.