Felçli Hastalara Fizik Tedavi

Felçli hastalara fizik tedavi hizmetleri sayesinde, hastaların yaşam kalitesinde yükselme ve hastalığın ilerlemesinde yavaşlama görülmektedir. Yapılan tüm fizik tedavi hizmetlerinin ve egzersizlerin ise uzmanlar tarafından gerçekleştirilmesi bu noktada büyük önem taşıyor.

Evde felçli hastalara fizik tedavi uygulamaları ise felç hastalarının direkt olarak fizik tedavi merkezlerine uğramadan, kendi evinde tedavi olmasına imkan sağlıyor. Peki felçli hastalara uygulanan fizik tedavi hizmetlerinde dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?

Felçli Hastalara Fizik Tedavi Uygulamaları

Felç, beyin damarlarının tıkanması ya da kanaması gibi etkenlere bağlı olarak vücudun bir parçasının ya da büyük bir bölümünün işlevini kaybetmesi olarak tanımlanmaktadır. Felç görülen hastalarda, iyileşme sürecine geçilmesi ve hastanın gündelik hayatına çok daha rahat dönebilmesi için tedaviye başlanacak süre oldukça önemlidir. Hastanın hayati tehlikeyi atlatmasının ardından fizik tedavi uygulamalarına başlanması hastalığın iyileşmesi için daha büyük fırsatlar sunmaktadır.

Felçli Hastaların İyileşme Süreci

Felcin ilk görüldüğü aylarda tedavinin olumlu yanıt verme ihtimali çok daha yüksektir. Bu nedenle felçli hastaların, hayati riski atlattıktan sonra tedavilerine başlaması büyük önem taşıyor. Özellikle felcin görüldüğü süreden itibaren ilk 2 ay içerisindeki dönem, iyileşme sürecinin en hızlı olduğu dönemler olarak kabul edilmektedir. Felcin ardından ilk 6 ay içerisinde ise iyileşme hızı nispeten azalmaya başlar. Özellikle ilk 6 ay görülen tedavilerin ihmal edilmemesi, hastalığın iyileşme süreci açısından oldukça önemlidir.

Felç Tedavisi Nasıl Gerçekleştirilmektedir?

Felç tedavisi beyinde yer alan hasara ve felcin büyüklüğüne göre ayakta ya da yatarak gerçekleştirilebilmektedir. Felcin türüne bağlı olarak bazı hastalarda sadece vücudun bir bölgesinde güç kaybı görülürken, bazı hastalarda ise vücudun büyük bir bölümünde yer alan güç kaybı ile hasta tamamen desteğe bağlıdır. Felç tedavisinde genel olarak hastalar tekerlekli sandalyede tedavi görebilecek düzeye gelene kadar yatarak tedavi uygulanmakta, bunun ardından ise tedaviler ayakta gerçekleştirilmektedir. Daha hafif felç türlerinde ise tedaviye direkt olarak ayakta başlanmaktadır.

Evde Fizik Tedavi Hizmetleri

Marmara Fizik tarafından verilen evde fizik tedavi uygulamaları sayesinde, siz de fizik tedavi merkezlerine gelmenize gerek kalmadan evde tüm tedavilerinizi gerçekleştirebilirsiniz. Özellikle felçli hastalarda, tedavi için fizik tedavi merkezlerine ulaşım sağlamak büyük sorunlar olabiliyor. Bu nedenle özellikle hastalığın ilk dönemlerinde evde fizik tedavi hizmeti alarak tedaviden alacağınız geri dönüşlerin süresini kısaltabilirsiniz. Evde fizik tedavi hizmetleri ile ilgili tüm detaylı bilgilere ulaşmak için siz de Marmara Fizik müşteri hizmetleri ile iletişime geçebilir, uzman doktor kadrosu tarafından gerçekleştirilen muayene ve tedavi süreci sayesinde kısa süre içerisinde günlük hayatınıza geri dönebilirsiniz.