Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları genel olarak doğuştan ya da sonradan çeşitli nedenlerle yaşam kalitesini düşürecek seviyede engellilik durumu oluşmasına neden olan hastalıkların tedavi sürecini kapsamaktadır.

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon hizmetlerinde hastanın rahatsızlık durumuna göre özel programlar uygulanmaktadır. Böylece gerek rehabilitasyon merkezinde gerekse evde verilen hizmetler ile hastanın rahatsızlığı giderilmeye ya da hafifletilmeye çalışılır ve hasta günlük aktivitelerini bireysel olarak yerine getirmeye başlar. Fizik tedavi hizmetleri her ne kadar kliniklerde de verilebilse de, evde fizik tedavi hizmetleri hem uygulama avantajları hem de hijyen açısından daha avantajlıdır.

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Hizmetlerinin Amacı Nedir?

Fizyoterapi ve rehabilitasyon işlemleri genel olarak doğuştan ya da hayatının bir bölümünde çeşitli nedenlerden ötürü yaşam kalitesini düşüren ve hastanın günlük işlerini yerine getirmesine engel olan hastalıkların tedavi sürecini kapsamaktadır. Fizyoterapi uygulamaları modern tıp ile birlikte gelişmekte ve böylece birkaç yıl öncesine kadar sadece hafifletilebilen birçok hastalığın artık kalıcı tedavileri uygulanmaktadır.

Fizyoterapi işlemlerinde hastanın, hastalık durumuna göre özel programlar hazırlanmaktadır. Bu sayede hastalar için genel bir program üzerinden gidilmez, hastanın ihtiyacı olan program hazırlanır. Her hasta için özel programlar hazırlanması, hastanın psikolojik ve fiziksel gelişimi için oldukça önemlidir.

Evde Fizik Tedavi Uygulamaları

Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetleri, kliniklerde verilebileceği gibi direkt olarak kişinin evinde de verilmektedir. Evde fizik tedavi hizmetlerinin en büyük avantajı, yatağa bağlı hastalara verilen tedavi hizmetlerinde görülmektedir. Yatağa bağlı hastaların, tedavi günlerinde programa uyması için kliniklere erişim sağlaması oldukça zor ve stresli bir süreçtir. Hastanın evinden konforlu bir şekilde alınması, kliniğe getirilmesi ve gerekli programların uygulanmasının ardından hastanın tekrar evine bırakılması süreci hasta için hem zaman kaybı yaratmakta hem de hastanın bu süreçte yorulmasına neden olmaktadır.

Evde fizyoterapi hizmetlerinde ise özellikle yatağa bağlı hastaların tedavisinde birçok olumlu gelişme sağlanıyor. Yatağa bağlı hastaların evinden çıkmasına gerek kalmadan uygulanan tedaviler, hastaların psikolojik olarak rahatlaması sağlanıyor. Hastanın tedavi sürecinde moral ve motivasyonunun, olumlu sonuçlara etkisi de düşünüldüğünde sadece tedavinin kalitesi değil aynı zamanda tedavinin uygulandığı ortam da büyük önem kazanıyor. Evde verilen fizik tedavi hizmetlerinde hastanın yaşam alanını terk etmemesi hem konfor hem de hijyen açısından oldukça önemlidir.

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Hizmetleri Neleri Kapsamaktadır?

Evde verilen fizyoterapi hizmetleri genel olarak yatağa bağlı yaşamayı zorunlu kılan hastalıkların tedavisinde uygulanmaktadır. Bununla birlikte kişinin yaşam kalitesini düşüren ve günlük işlerini yapmasına engel olan birçok hastalığın tedavisi de uzman fizyoterapistler tarafından evde tedavi edilebilmektedir. Evde fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetleri genel olarak;

• İnme,
  • ALS (Amyotrofik LAteral Skleroz),
  • MS (Multipl Skleroz),
  • Parkinson,
  • Felç,
  • Omurilik felci (Parapleji),
  • Tortikolis,
  • Kas ve eklem hastalıkları,
  • Yürümeyi engelleyen kas zayıflıkları ve benzeri hastalıkların tedavisini kapsamaktadır.

Evde fizyoterapi hizmetlerinin hastalara sunduğu en büyük avantajlardan bir tanesi, her hasta için özel programlar hazırlanmasıdır. Hastaların genel bir programa bağlı kalmadan direkt olarak ihtiyacı olan tedaviyi görmeleri sağlanır. Bu uygulamalarla birlikte hastaların gelişim süreci hem fiziksel hem de mental anlamda hızlandırılmaktadır. Hastaya uygulanan özel tedavi programları sayesinde, hastanın ihtiyacı olmayan ancak genel tedavide olan süreçler için zaman kaybetmesi önlenir. Bununla birlikte hastaların tedavilerinde direkt olarak kendine özel programlar kullanılması, hastaların kendini daha değerli hissetmesini ve moralinin yükselmesini sağlamaktadır.

Evde Fizik Tedavi Haftada Kaç Seans Uygulanır?

Evde fizik tedavi hizmetlerinde seans sayıları farklı hastalıklara göre değişiklik gösterse de genel olarak haftada 3 ya da 4 seans en ideal tedavi sürecidir. Seanslar ise yine hastalığın türüne bağlı olarak ortalama 1 ile 1,5 saat arasında sürmektedir. Hastanın ilerleyen sürecinde, tedavinin etki hızına bağlı olarak seans sayıları ve süreleri de değişiklik göstermektedir.