Pediatrik Fizyoterapi Rehabilitasyon

Pediatrik Fizyoterapi Rehabilitasyon, çocuklara yaşamla bağdaşacak yeteneklerin kazandırılması ve rahatsızlıklarının rehabilite edilmesi uygulamalarını içerir. Multi disipliner rehabilitasyon uygulamaları içerisinde yer alan bu tedavi çocuğun kabiliyetlerini üst düzeye çıkarmayı ve engel yaşadığı durumların mümkün olduğunca en aza indirmeyi amaçlar.

Pediatrik Fizyoterapi Rehabilitasyon evde yapıldığında aile ortamının korunduğu ve rehabilitasyon uygulamalarıyla ailenin de kendi yaşam ortamında eğitilmesine yardımcı olur. Çocuğun normal bakımının yanında bobath, vojta gibi bazı rehabilitasyon stratejileri de kullanılarak alınan verim en üst deviyeye taşınmaya çalışılır. Çocukların hastane ve diğer ortamlara ulaşımında çekilen sıkıntılar, hijyen sorunları gibi pek çok olumsuz etmen Pediatrik Rehabilitasyon ile ortadan kaldırılabilmektedir.

Pediatrik rehabilitasyonla

• Çocukluk dönemi romatizmal hastalıklar
  • Nöromüsküler hastalıklar (çocuklarda kas hastalıkları)
  • Serebral palsi (beyin felci)
  • Doğumsal tortikolis
  • Brakial pleksus yaralanmaları
  • Spina bifida (meningomyelosel)
  • Osteogenezis imperfekta
  • Travmatik beyin hasarı

rahatsızlıklarında ilerleme kaydedebilir, Marmara Fizik Tedavi’nin evde fizik tedavi hizmetinden yararlanabilirsiniz.

Evde Pediatrik Fizyoterapi Rehabilitasyon
Pediatrik Fizyoterapi Rehabilitasyon

Pediatrik Fizyoterapi Rehabilitasyon Nedir?

Pediatrik Rehabilitasyon doğuştan veya sonradan ortaya çıkan başta kas fonksiyon bozukluğu olmak üzere iskelet sistemi rahatsızlıklarının rehabilite edilmesidir. Çocuklarda konuşma, duyma, görme gibi bozuklukların tedavisi için de uygulanır. Ayrıca genetik bozukluk kaynaklı fonksiyon bozukluklarında ilerleme kaydedilmesinde kullanılan yegane tedavi pediatrik rehabilitasyondur.

Pediatrik rehabilitasyon uzmanlarımız her hastanın özel ihtiyaçlarına göre iletişim kurmakta, çocuğun işlevsel bağımsızlığına ulaşabilmesi için gereken tedavileri uygulamaktadır. Rehabilitasyon ile çok küçük yaşlarda emeklemede zorlanma, yürüyememe, el-kol koordinasyonundaki eksiklikler tedavi edilebilir.

Evde Pediatrik Fizik Tedavi Egzersizleri

Rehabilitasyon merkezleri ya da hastanelerde çocuklar birbirinin psikolojisinden olumsuz etkilenme gibi durumlarla karşı karşıya kalabilir. Bağışıklık sisteminin zayıflığından da şikayetçi olunan durumlarda bu gibi ortamlar enfeksiyon rahatsızlıklarına kapı açar. Yerinde yapılan rehabilitasyon hizmetleri hem evinizin hijyeninde hem de kendi oyun ortamında hiç bir yabancılık çekmeden tedavi olmasına imkan tanır. Marmara Fizik Tedavi seanslarda ebeveynlere de gerekli eğitimleri sağlayarak, olumlu tedavi sürecinin kalıcı olmasına yardımcı olmaktadır.

Pediatrik Rehabilitasyon Teknikleri

1. Oral motor, konuşma egzersizleri